Stockmos

Festligare än läsk!

Stockmos är en av de äldsta aktörerna inom fruktdrycker av ciderkaraktär. En kategori som hamnat i skymundan då få aktörer drivit den, men som har sin plats och uppskattas av många konsumenter.

Vi fick i uppdrag att relansera sortimentet och skapa en design som vågar skapa ett eget uttryck och utmana läsken när det är dags för fredagsmys eller det alkoholfria alternativet på festen. Ett koncept som kan attrahera såväl vuxna som barn med sin retroinspirerade lekfullhet och festkänsla. Där de unika egenskaper produkterna har jämfört med läsk och cider lyfts fram och därmed gör det enklare för konsumenten att hitta de rätta tillfällena för produkten.

I uppdraget var det också naturligt att uppdatera logotypen för Stockmos för att både lyfta fram traditionen i företaget och skapa en starkare och stoltare identitet.

 

Redesign
1/2 StockmosRedesign
Redesign
2/2 StockmosRedesign