Nytt koncept som ger mersmak!

Frozen Yoghurt har blivit en succé internationellt, och allt fler caféer och barer i Sverige har anammat denna trend. För SIA Glass, av många sedda som innovatören i frysdisken, var det därför naturligt att utveckla en helt ny serie som möter dessa konsumenter.

Vi fick förtroendet att utveckla konceptet både strategiskt och kreativt. En viktig strategisk del var att hitta en egen plattform och slå fast att Frozen Yoghurt inte är glass. SIA Glass Frozen Yoghurt är en njutning lika mycket som ett mellanmål. Produkten riktar sig mot den urbana medvetna kvinnan som vill ha något gott, men också tänker på vad hon äter.

Designkonceptet har fått en egen stark identitet i den välkända SIA Glassbyttan. Formspråkets fokus är att lyfta fram serien med en egen stark logotype som ger pondus och stolthet till konceptet. Tillsammans med smakjuvelen skapas en fräsch känsla i designen.

Så här lagom till sommaren kan vi rekommendera ett smakprov. Fantastiskt gott och dessutom nyttigt!

SIA Glass: Frozen yoghurt
SIA Glass: Frozen yoghurt
Förpackningsdesign
SIA Glass: Frozen yoghurtFörpackningsdesign
Förpackningsdesign
SIA Glass: Frozen yoghurtFörpackningsdesign
Förpackningsdesign
SIA Glass: Frozen yoghurtFörpackningsdesign
Förpackningsdesign
SIA Glass: Frozen yoghurtFörpackningsdesign
Förpackningsdesign
SIA Glass: Frozen yoghurtFörpackningsdesign
Förpackningsdesign
SIA Glass: Frozen yoghurtFörpackningsdesign
Förpackningsdesign
SIA Glass: Frozen yoghurtFörpackningsdesign
Illustrationer: Tobias Green
SIA Glass: Frozen yoghurtIllustrationer: Tobias Green