Såser

Klassikerna som fått ett lyft

Blå Band torra såser är klassikerna som förenar god smak med bekvämlighet. Men som hamnat lite i skymundan för alla kylda alternativ som lanserats. Detta bestämde sig Blå Band för att utmana genom att relansera sina såser med nya recept och segment som möter konsumenternas behov av lättlagad, prisvärd och god mat.

Vi fick i uppdrag att uppdatera identiteten och utveckla en design som bevarar det starka i Blå Band, men också vitaliserar produktgruppen och skapar intresse för nya segment. Den nya designen bygger en stark närvaro i hyllan där färgerna signalerar de olika segmenten samtidigt som vi skapat en unik brand device med nära koppling till logotypen. Ett självklart fokus är maten, där en blandning mellan klassiska rätter och nya inspirerande upplägg ger en helhet till sortimentet.

Redesign
1/5 Blå Band: SåserRedesign
Redesign
2/5 Blå Band: SåserRedesign
Redesign
3/5 Blå Band: SåserRedesign
Redesign
4/5 Blå Band: SåserRedesign
Redesign
5/5 Blå Band: SåserRedesign