Nytt eget produktsortiment

Sveriges största färgfackhandelskedja lanserar nu helt nya produkter under sitt eget varumärke. Ett strategiskt beslut för att stötta positioneringen av Colorama som ett inspirerande företag med stor kunskap, service och produkter av hög kvalité.

Vi fick uppgiften att skapa ett designkoncept som förmedlar Coloramas kärnvärden (kunskap, service, inspiration och innovation) och vågar bryta etablerat kategorispråk. Konceptet ska fungerar på olika typer av produktgrupper/ förpackningar och tilltala såväl proffs som hemmafixare.

Visionen med designkonceptet är att förmedla en bild av Colorama som en innovativ, inspirerande kedja med stork kunskap och hög servicenivå. Grunden bygger på färgspektrat, som förmedlar en positiv känsla av inspiration. Designspråket är därför enkelt med en tydlig struktur och färger som segmenterar inom produktgrupperna och underlättar för kunderna att välja rätt produkt.

Första produktserien i butik är penslar och rollers, men snart kommer det mera.

Colorama: Penslar
Colorama: PenslarFörpackningsdesign
Colorama: Penslar
Colorama: PenslarFörpackningsdesign